Gezondheid is je meest waardevolle bezit!

voeding - beweging - lifestyle

Voor 2 personen!

Ingrediënten:

  • 1 grote courgette
  • 2 paprika’s
  • 300 gram roodbaarsfilet
  • Verse gember
  • Zout (bij voorkeur Keltisch zeezout)
  • Peper
  • Koriander
  • Komijnzaad
  • Anijszaad
  • Italiaanse kruiden
  • Thai green curry
  • Blikje tomatenpuree
  • Kokosolie
  • Keukenrol

 
Benodigdheden:

  • Snijplank
  • Koksmes
  • Schilmes
  • 2 Koekenpannen
Bereidingswijze:

Was de courgette en de paprika en snijd deze in stukken.
Schil de verse gember en hak deze heel fijn met het koksmes.
Wrijf de roodbaarsfilet droog met keukenpapier.
In een pan kokosolie verhitten. De courgette, paprika en gember roerbakken. Doe daarbij de koriander, het komijnzaad, het anijszaad en een snufje zout. Voeg een blikje tomatenpuree toe.
In de andere pan kokosolie verhitten. Bak de roodbaarsfilet in de kokosolie in 5 minuten gaar. Bestrooi de vis met de Thai green curry kruiden en een snufje zout zodra je de vis in de pan hebt omgedraaid. Beter om dan pas de vis te kruiden om te hard bakken van de kruiden te voorkomen.
Serveer de courgette met de paprika met de roodbaarsfilet op een bord en garneer met een beetje Italiaanse kruiden.

Gezonde tip:

De courgette is rijk aan vitamine C en vitamine B9 (ook wel foliumzuur genoemd). Tevens zit de courgette boordevol mineralen (kalium en magnesium) en vezels. Dit maakt dat de courgette een bloeddrukverlagend effect heeft.
Door de aanwezige hoeveelheid vitamine A en de fytonutriënten luteïne en zeaxanthine is de courgette ook nog eens goed voor je ogen!